Thursday 20 February 2020

BBm3410Satu2020: KELUARGA


Saya mempunyai tujuh orang ahli keluarga. Ayah saya bernama Hamzah bin Umar dan ibu saya bernama Siti Maimunah binti Ayob. Ibu dan ayah saya diijabkabulkan pada tarikh 12 Januari 1970. Ayah saya bekerja sendiri manakala ibu saya merupakan suri rumah sepenuh masa. Saya mempunyai seorang abang dan tiga orang adik lelaki. Abang saya diberi nama Muhamad Izham dan kini berusia 25 tahun. Abang saya berkerja sebagai pembantu tadbir di sebuah syarikat ternakan ayam. Adik lelaki saya yang berusia 19 tahun diberi nama Muhamad Amin dan kini melanjutkan pelajaran di Institusi Penguruan Darul Aman, Kedah dalam bidang Pendidikan Sejarah. Adik lelaki saya yang berusia 18 diberi nama Muhammad Irfan yang baru sahaja tamat Sijil Pendidikan Malaysia(SPM). Adik lelaki bongsu saya yang berusia 12 tahun diberi nama Muhammad Hisyam dan merupakan seorang syndrome down dan belajar di Sekolah Kebangsaan Padang Terap dalam aliran Khas. Walaupun, dia seorang yang kurang berupaya namun dia merupakan penceria kami sekeluarga dengan celotehnya. 

No comments:

Post a Comment