Thursday 18 June 2020

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

 





Keluarga

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yanh disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka

Logo di atas menggambarkan mengenai sebuah keluarga bahagia yang tinggal di bawah satu bumbung. Bulatan yang mengelilingi mereka membawa maksud bahawa mereka saling ada antara satu sama lain ketika dalam gembira mahupun duka. Tiga orang di dalam logo itu bermaksud emak, ayah dan anak. Petak yang berbucu di luar itu melambangkan sebuah rumah yang mereka diami. 


Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit UMT. 

No comments:

Post a Comment